DS 3 HYBRIDE & DS 4 HYBRIDE: COMFORT IN FRANSE STIJL ZONDER OPLADEN

Gepost op 11 april 2024

DS 3 HYBRIDE & DS 4 HYBRIDE: COMFORT IN FRANSE STIJL ZONDER OPLADEN
  • Een nieuwe geëlektrificeerde aandrijflijn is nu verkrijgbaar voor de DS 3 en DS 4.
  • De zogenaamde HYBRID zorgt voor comfort en veelzijdigheid, met een zelfopladende accu die de mogelijkheid biedt om meer dan 50% van een rit in de stad af te leggen zonder uitlaatgassen.
  • HYBRID biedt een lagere CO2 uitstoot en een verlaging van het brandstofverbruik tot bijna 20% (WLTP homologatie) op de DS 3 en DS 4 in vergelijking met de PureTech 130 Automatic motor.

2024 is het jaar waarin de energietransitie voor DS Automobiles versnelt. Vooruitlopend op de lancering van innovatieve 100% elektrische modellen onthult het merk nieuwe geëlektrificeerde opties voor de DS 3 en DS 4.

Met HYBRID kunnen klanten van DS Automobiles profiteren van hybride technologie die zichzelf oplaadt. Vergeleken met een benzinemotor is dit beter voor het comfort, de energie-efficiëntie en de gebruikskosten.

Dit systeem maakt ook het opladen overbodig. Het batterijbeheer is volledig geautomatiseerd, opladen en ontladen gebeurt afhankelijk van de rijsituatie, zonder dat de stekker in het stopcontact hoeft te zitten.

Ds3 ds4 09 Crop small

Het comfort van naadloze technologie

Ga geruisloos op weg met alleen elektrische energie, rij zonder CO2 uitstoot en de benzinemotor die bijspringt als er meer vermogen nodig is: HYBRID combineert twee verschillende energiebronnen voor opmerkelijk rijcomfort en enorme efficiëntie.

De optie om alleen met de elektromotor te rijden zorgt voor een extra stille werking, een ongeëvenaard comfort en een echt soepele rit. Voor een stedelijke rit van enkele kilometers maakt HYBRID het mogelijk om meer dan 50% van de reistijd elektrisch te rijden met een voordeel tot 40% in brandstofverbruik.

Op de weg zorgt de combinatie van benzine en elektrische energie voor efficiëntie en flexibiliteit. De elektromotor zorgt voor extra koppel bij lage toerentallen en, bij hard accelereren, voor een toename van het vermogen waardoor je kunt genieten van meer prestaties bij een lager brandstofverbruik.

Het HYBRID-systeem is ontworpen om zelfstandig te werken. De accu wordt tijdens het rijden automatisch opgeladen dankzij de benzinemotor, zonder dat je kabels hoeft aan te sluiten of te wachten. Omdat de vertragingsfases automatisch worden geregeld om energie terug te winnen, wordt het gebruik van het mechanische remsysteem ook sterk verminderd, met een vermindering van de uitstoot van fijnstof tot gevolg.

Een stille werking in de stad is goed voor het milieu en de omwonenden. Voor de veiligheid van voetgangers wordt een zacht geluid (AVAS) geproduceerd wanneer de auto tot 30 km/u voorbijrijdt.

In vergelijking met de DS 3 PureTech 130 Automatic, op de WLTP gecombineerde homologatie cyclus, vertalen deze verbeteringen zich in een winst van bijna 20% in termen van efficiëntie (1,2 liter minder brandstof nodig om 100 kilometer af te leggen) en een vermindering van 27 gram per kilometer CO2 (of 19%) tot 112 gram per kilometer CO2 , zodat de DS 3 HYBRID niet langer onderworpen is aan een boete in Frankrijk. In de stad bedraagt de verbruiksvermindering tot 38%.

Voor de DS 4 kan de besparing oplopen tot 16% in brandstofverbruik ten opzichte van de WLTP gecombineerde homologatiecyclus (1,1 liter brandstof minder nodig om 100 kilometer af te leggen), met een verlaging van 15% in CO2 uitstoot, dat is een verlaging van 21 gram tot minimaal 116 gram CO per kilometer2 . De DS 4 HYBRID (opties niet inbegrepen) ontsnapt dus aan de milieustraf in Frankrijk. In de stad bedraagt de verbruiksvermindering tot 39%.

De HYBRID-componenten, die onder de motorkap en in de vloer zijn ingebouwd, hebben geen invloed op de praktische bruikbaarheid en de inhoud van de bagageruimte, die precies hetzelfde zijn als die van de benzineversie.

DS 4 Hybride

Zelfopladende hybride voor maximaal comfort

De HYBRID-optie bestaat uit een 136 pk / 230 Nm sterke benzinemotor gekoppeld aan een nieuwe zestraps automatische versnellingsbak met dubbele koppeling waarin een 21 kW (28 pk) en 55 Nm sterke elektromotor is geïntegreerd. Een lithium-ionaccu van 0,9 kWh van NMC voorziet het zelfopladende elektrische systeem van energie.

De benzinemotor is een belangrijke evolutie ten opzichte van het vorige model, met speciale ontwikkelingen voor het HYBRID-systeem. De driecilinder van 1199 cc levert 136 pk en een koppel van 230 Nm vanaf 1750 t/min. Deze nieuwe versie werkt volgens de Miller-cyclus, die zorgt voor een hoger thermodynamisch rendement en dus voor een aanzienlijke verlaging van het brandstofverbruik en de CO2 uitstoot. De motor is ook uitgerust met een nieuwe distributieketting en een nieuwe turbocompressor met variabele geometrie om de duurzaamheid en het reactievermogen bij lage toerentallen te maximaliseren.

De permanent magneet synchrone elektromotor is geïntegreerd in de nieuwe e-DCS6 zesversnellingsbak met dubbele koppeling. Met 21 kW (28 pk) en een maximumkoppel van 55 Nm kan hij bij lage snelheden en matige belasting alleen op elektrische energie werken. Tijdens het vertragen werkt de elektromotor als generator om kinetische energie terug te winnen en de 0,9 kWh accu onder de vloer van brandstof te voorzien. Het systeem levert ook gemakkelijk stroom om de benzinemotor te starten.

De e-DCS6 versnellingsbak draagt ook bij aan het comfort en de efficiëntie van de HYBRID. Hij beperkt de pauzes in het koppel en geeft het gevoel van een super soepele rit. De elektromotor, omvormer en computer zijn erin geïntegreerd om ruimte en massa te besparen.

Voor de DS 3 is de tijd van 0 tot 100 km/u 1,2 seconden sneller, namelijk 8,4 seconden, en de tijd tot 1000 meter stilstaan is met 1,1 seconden verkort tot 29,7 seconden, vergeleken met de PureTech 130 Automatic-motor.

De prestaties van de DS 4 zijn ook verbeterd ten opzichte van de PureTech 130 Automatic-motor, met een tijd van 0-100 km/u van 10,4 seconden (1,2 seconden sneller) en een staande start van 1000 meter afgelegd in 31,7 seconden (-1,3 seconden).

DS Hybride 48v

Chauffeurs helpen hun efficiëntie te maximaliseren

Achter het stuur, omdat de omschakeling van de ene motor naar de andere onmerkbaar is, wordt de snelheidsindicator blauw als er alleen op elektrische energie wordt gereden. Op het digitale instrumentenpaneel kan de energiestroom worden weergegeven, samen met het oplaadniveau van de accu en de bedrijfsstatus ervan, via een stroommeter. Het percentage van de afstand dat alleen op elektrische energie is afgelegd, wordt weergegeven door de boordcomputer en ook aan het einde van de rit.

Om bestuurders te helpen dit hybride systeem zo goed mogelijk te leren kennen, krijgt elke klant begeleiding tijdens de overdracht van de DS 3 HYBRID en DS 4 HYBRID. Het doel is om ze allemaal in staat te stellen hun rijcomfort en efficiëntie te maximaliseren.

DS 4 Hybride interieur

DS 4 HYBRID zal verkrijgbaar zijn in nieuwe PALLAS en ÉTOILE specificaties

DS 4 HYBRID luidt de nieuwe specificaties in die DS Automobiles in 2024 aanbiedt. Dit nieuwe gamma bestaat uit twee uitrustingsniveaus, PALLAS en ÉTOILE, die elk twee onderscheidende optiepakketten krijgen. Het exterieurdesign, identiek voor beide met Gloss Black DS WINGS en uitlaatpijpen, valt op met speciale 19-inch wielen.

PALLAS heeft een interieur van Diamond Tungsten Fabric met Black DS Canvas en een nieuw stikpatroon op de zitting en rugleuning. Het comfort in de cabine is gegarandeerd met akoestisch gelamineerde zijruiten vooraan en het Clean Cabin-systeem met het "Air Quality System", dat automatische airconditioning met twee zones combineert.

De technologie bestaat uit Adaptive Cruise Control Stop & Go, Lane Departure Warning en parkeersensoren voor en achter met achteruitrijcamera.

Met ÉTOILE biedt de DS 4 HYBRID twee interieurs in Black Alcantara® met nieuwe stiksels of in Criollo Brown Nappa Leather Watchstrap bekleding met verwarmde stoelen. De uitrusting omvat elektrische zetels, het DS IRIS SYSTEM infotainment met DS SMART TOUCH en het DS EXTENDED HEAD-UP DISPLAY. Voor stijl, comfort en veiligheid is de DS 4 HYBRID ÉTOILE uitgerust met DS MATRIX LED VISION-koplampen, getinte achterruiten met akoestisch gelaagd zijglas en het Rear Traffic Detection Pack.

Er zijn twee optiepakketten beschikbaar: "Comfort" en "Tech" voor PALLAS en "Absolute Comfort" en "Absolute Tech" voor ÉTOILE. Met deze pakketten kunt u genieten van het beste comfort en de beste technologie van DS Automobiles, met - voor de ÉTOILE - DS DRIVE ASSIST 2.0 niveau 2 semi-autonoom rijden, massagestoelen, het FOCAL Electra®-geluidssysteem en Vision 360.

DS Pallas etoile
Expertise & ervaring
Familiebedrijf
Integrale & flexibele aanpak
Grote geografische spreiding
compleet aanbod
Klantgerichtheid