Nieuwe Citroën Ë-C4 X
Gepost op 20 juli 2022
Nieuwe 100% elektrische Citroën ë-C4 X: een uniek alternatief dat de elegantie van een fastback, de allure van een SUV en de tijdloze verfijning van een ruime vierdeurs combineert.
- Citroën onthult een nieuw, elegant, aantrekkelijk en betaalbaar alternatief voor de klassieke middelgrote berlines en SUV-modellen.
- De New ë-C4 X combineren de elegantie van een fastback silhouet, de moderne allure van een SUV en, met een lengte van 4,60 m, het tijdloze cachet van een ruime 4-deurs.
- Versnelling van de energietransitie met een aantrekkelijke combinatie van design, comfort en ruimte aan boord in 100% elektrische en emissievrije vorm, ongeëvenaard op de markt.
- ë-C4 X biedt een actieradius tot 360 km in de WLTP-cyclus met een elektrische motor van 100 kW en 136 pk, evenals een snelle oplading van 100 km/10min bij 100 kW in gelijkstroom.
- De ë-C4 X biedt een state-of-the-art niveau van connectiviteit dankzij de intuïtieve MyCitroën Drive Plus infotainment interface, geïntroduceerd op de New Citroën C5 X.
- Nadruk op het comfort en een serene totaalervaring, dankzij de ultragrote knieruimte achteraan, een enorme bagageruimte van 510 liter en een elektrische motor die garant staat voor een stille, trillingsvrije toegang tot de stedelijke ruimte, 24 uur per dag en 7 dagen per week.
- Onderscheidt zich door comfort aan boord dankzij het exclusieve Citroën Advanced Comfort-programma, met onder meer de Advanced Comfort-zetels en de Citroën Advanced Comfort®-ophanging.
In navolging van de Citroën New C5 X durft de vormgeving van de New ë-C4 X de traditionele definities van compacte carrosserie te tarten om de klanten iets vernieuwends en onderscheidends te bieden: een design op het raakvlak tussen het elegante silhouet van een fastback en de moderne allure van een SUV, maar ook het tijdloze raffinement en de ruimte aan boord van een vierdeurs.
"Wij zijn zeer verheugd met de mogelijkheid om deze nieuwe modellen in ons gamma op te nemen. De nieuwe ë-C4 X, die de Citroën-identiteit draagt, zal een belangrijke bijdrage leveren tot de versterking van ons merk en de uitbreiding van de internationale verkoop op internationale markten zoals het Midden-Oosten/Afrika, maar ook in Europa," zegt Vincent Cobée, CEO van Citroën. "Veel klanten hebben ons verteld dat ze een betaalbaar, verantwoord en stijlvol alternatief willen voor de hatchbacks en SUV's die al zo talrijk zijn in het grote compacte segment. Wij bieden hen nu onze beste interpretatie van deze verwachtingen: een onderscheidend en vooruitstrevend concept op het kruispunt van wegen, dat alle comfort, technologie, veiligheid en waarde biedt die u van Citroën verwacht, evenals een uitzonderlijke ruimte en veelzijdigheid aan boord, met als extra voordeel dat het 100% elektrisch is en geen uitstoot heeft” .
In het kader van de energietransitie neemt Citroën ook de gewaagde stap om op veel van zijn Europese markten, waar de verkoop van elektrisch aangedreven voertuigen al meer ontwikkeld is, alleen het volledig elektrische model ë-C4 X aan te bieden. Met zijn motor van 100 kW en WLTP-actieradius van 360 km zal de nieuwe ë-C4X de enige volledig elektrische auto zijn die deze aantrekkelijke combinatie van design, comfort en ruimte biedt op de markt van middelgrote consumentenauto's. In combinatie met een grote bagageruimte van 510 liter zal hij gezinnen begeleiden in hun actieve leven en voor professionals zal hij de ideale metgezel zijn voor dagelijkse ritten in de stad, bijvoorbeeld voor privé- of beroepschauffeurs.
EEN UNIEK EN ONDERSCHEIDEND KARAKTER
De New ë-C4 X behoort onbetwistbaar tot de jongste generatie van de Citroën-familie door een stijl en een concept te bieden die opvalt. Ze biedt iets nieuws, fris en unieks voor klanten die op zoek zijn naar een stijlvol alternatief voor de talloze hatchbacks en SUV's die al beschikbaar zijn.
"ë-C4 X onderscheidt zich van de massa - ze behoudt het lijnenspel en de designtaal van Citroëns silhouetten aan de voorkant, maar als je rond de auto loopt, zie je dat hun silhouet heel anders is - veel dynamischer en aantrekkelijker", zegt Pierre Leclercq, Citroëns Style Director. "We wilden lengte toevoegen voor extra comfort voor de passagiers achteraan en een zeer grote bagageruimte, om tegemoet te komen aan de behoeften van klanten die de voorkeur geven aan een meer traditionele bagageruimte en aan die van de particuliere verhuurmarkt, maar zonder dat hij er omvangrijk of onaantrekkelijk uitziet. Daarom hebben we elk deel zo ver mogelijk naar voren geschoven om een fastback daklijn te creëren die naadloos overgaat in de achterklep en vervolgens via het gebeeldhouwde achterpaneel naar de bumper. Dit wordt gecombineerd met een hogere rijhoogte en beschermende afwerking om zijn lengte te verhullen en de indruk te wekken dat hij naar voren veert en een sportieve spirit uitstraalt", zegt Pierre Leclercq.
Van de zijkant gezien vloeit de dynamische daklijn van de auto sierlijk over van de bovenkant van de voorruit naar het bovenste paneel van de achterklep om een sterk fastback-silhouet te creëren, ver van het ietwat onhandige uiterlijk dat vaak bij langere crossovers te zien is, terwijl de achteroverbouw op slimme wijze de lengte verbergt die nodig is om de grote bagageruimte van 510 liter te herbergen. De aerodynamica is geoptimaliseerd dankzij de snelle en zuivere daklijn van de carrosserie, wat resulteert in een luchtweerstandscoëfficiënt van CX 0,29, wat ook de actieradius en het brandstofrendement ten goede komt: de nieuwe ë-C4 X 100% elektrisch haalt 360 km in WLTP-cyclus.
De achterklep, die naar de achterbumper toe omlaag klapt, is strak en overzichtelijk, met een vloeiend geïntegreerde spoiler aan de bovenzijde, bekroond door subtiele vouwen en Citroen-letters in het midden. Het paneel zelf helt lichtjes af naar de voorkant van de auto, wat de prestigieuze look van het achterste design versterkt en de energieke houding accentueert.
Opvallende nieuwe LED-achterlichten volgen de signatuur van de koplampen. Zij zijn aan weerszijden van de kofferopening geplaatst en volgen de gebeeldhouwde lijnen van de kofferopening, die doorlopen tot in de hoeken en langs de zijkanten van de auto. Ze eindigen in de vorm van een pijl voor de achterklep, waardoor het dynamische silhouet nog wordt versterkt.
Onder de kofferopening is de achterbumper gebeeldhouwd en de onderste bumperrand is afgewerkt in matzwart voor bescherming en duurzaamheid. De hoogglanzend zwarte inzetstukken zorgen voor extra dramatiek en elegantie, terwijl de kenmerkende scoops aan de buitenkant herinneren aan de robuustheid van de C5 Aircross.
De grote wielen van 690 mm, in combinatie met een korte overhang vooraan, geven hem een verhoogde houding die een hogere rijpositie opwekt en bestuurders geruststelt met zijn evenwichtigheid. Matzwarte wielkastbeschermers en onderste carrosserieskirts met Airbump®-panelen en gekleurde inzetstukken versterken het gevoel van kracht en bescherming.
De vertrouwde voorkant is voorzien van Citroëns kenmerkende afgeronde design. De hoge, horizontale motorkap wordt onderbroken door holle inkepingen en de karakteristieke chromen chevrons strekken zich uit over de breedte van de carrosserie, verlengd door de dubbelhoge koplampen met Citroën LED Vision verlichtingstechnologie om het hightech DNA van de auto te versterken en een maximale zichtbaarheid te bieden.
De matzwarte onderrand van de voorbumper is verbonden met de zij- en achterbeschermingselementen, terwijl de luchtinlaatroosters gebruik maken van een 'macro chevron'-patroon dat vergelijkbaar is met dat van het 19-19 concept en dat ook op recente modellen te zien was. De zeshoekige onderste grille wordt aan weerszijden geflankeerd door opvallend gevormde mistlampen.
CONNECTIVITEIT VAN DE VOLGENDE GENERATIE VOOR HET DIGITALE WELZIJN AAN BOORD
De New ë-C4 X profiteert van de nieuwe generatie infotainment-interface van Citroën, die voor het eerst te zien was op de onlangs gelanceerde Citroën C5 X.
MyCitroën Drive Plus.
De nieuwe zeer intuïtieve interface maakt gebruik van een 10-inch HD-display en kan door klanten volledig worden aangepast via een systeem van 'widgets'. Dankzij widgets, die populair zijn geworden door touchscreen smartphones en tablets, kunnen toepassingen en inhoud op het touchscreen van de auto snel worden opgeroepen.
De nieuwe interface beschikt ook over natuurlijke spraakherkenning, een digitale assistent die door de inzittenden van het voertuig kan worden 'geactiveerd' met het commando 'Hallo Citroën', en die begrijpt wat ze zeggen, hun vragen beantwoordt en hun spraakopdrachten uitvoert. Het systeem kan 20 talen verstaan, visuele feedback geven en reageren op een groot aantal commando's voor de systemen in de auto, zoals klimaatregeling, audiomedia, telefoon en aangesloten spraakdiensten.
Met Advanced Profile Management kan het systeem tot acht profielen opslaan, die elk kunnen worden gekoppeld aan twee smartphones, die het zal identificeren wanneer deze apparaten de auto binnenkomen. Het systeem omvat ook een real-time kaartupdateservice via TomTom, waarbij de navigatiekaarten elke maand automatisch worden bijgewerkt om ervoor te zorgen dat het systeem up-to-date is en de bestuurders de meest actuele informatie biedt. Deze dienst is gedurende drie jaar gratis beschikbaar.
De voertuigen bieden plaats aan vier USB-aansluitingen voor het gemakkelijk opladen van een telefoon of tablet: twee in het onderste deel van de middenconsole en twee achteraan in de middenconsole voor gemakkelijke toegang voor passagiers op de achterbank. In elk geval zijn een USB Type A en een USB Type C aansluiting aangebracht.
HET RAFFINEMENT VAN EEN VIERDEURS LIMOUSINE
In het interieur van de Citroën New ë-C4 X en New C4 X zullen de bestuurder en de passagiers kunnen genieten van een ongeëvenaard gevoel van sereniteit, comfort en ruimte, dankzij de Citroën Advanced Comfort-ervaring. Vooral de achterpassagiers zullen hiervan profiteren, dankzij een toonaangevende knieruimte van 198 mm op de tweede rij en een hogere rugleuninghoek (27 graden), terwijl de buitenbreedte van 1.800 mm drie personen in staat stelt comfortabel naast elkaar te zitten, met een totale schouderbreedte van 1.366 mm en een elleboogruimte van 1.440 mm.
"Het comfort voor de achterpassagiers en de bagageruimte zijn van cruciaal belang voor een auto die het gat moet vullen tussen de klassieke vierdeurs en de duurdere coupés. Deze auto voldoet zeker aan al deze eisen. Wij denken dat de klanten hem interessant en anders zullen vinden, want hij is elegant, onderscheidend en doordrongen van het Citroën-DNA. Maar het is echt verrassend hoe comfortabel het is om achterin te reizen, met de beste knieruimte in zijn klasse, een uitstekende hoofdruimte en een uitstekend zicht naar voren en opzij, stuk voor stuk kernelementen van ons Advanced Comfort-programma", zegt Laurence Hansen, Citroën's Director of Product and Strategy.
EEN RUIME KOFFER
Het unieke design van de Citroën New C4 X en New ë-C4 X heeft het designteam in staat gesteld om een indrukwekkende extra grote bagageruimte te creëren die 510 liter nuttige ruimte biedt. Deze voorziening zal vooral op prijs worden gesteld door zakelijke klanten of privéverhuurbedrijven en wagenparken met chauffeur, die bagageruimte nodig hebben die is afgescheiden van de hoofdcabine, en versterkt het 'limousine'-gevoel voor passagiers achterin.
Terwijl het dak vloeiend van voor naar achter loopt, zorgen scharnieren onder de achterruit ervoor dat de achterklep wijd en hoog kan worden geopend voor gemakkelijke toegang. In de bagageruimte biedt een vlakke vloer een maximale breedte van 1.010 mm tussen de wielkasten en een maximale lengte van 1.079 mm. Het in- en uitstappen van grote koffers en andere bagage wordt vergemakkelijkt door een instaphoogte van 745 mm en een uitstaphoogte van 164 mm boven de vlakke vloer. De instaphoogte voor voorwerpen bedraagt 445 mm (tussen de laaddrempel en de bovenkant van de bagageruimteopening), en onder de hoedenplank achterin is een royale 565 mm beschikbaar. Ook de bagageruimteopening is breed: 875 mm op 200 mm boven de laaddrempel, oplopend tot 885 mm tussen de zwanenhalsscharnieren van het kofferdeksel.
Dankzij extra ruimte onder de bagageruimtebodem kunt u extra spullen meenemen en de oplaadkabel(s) netjes opbergen in de New ë-C4 X. De rugleuningen van de achterbank klappen ook naar voren voor extra bagageruimte en met een 'skiluik' in de opklapbare armsteun kunnen bijzonder lange voorwerpen worden geladen, zodat ze tot in de cabine kunnen reiken.
Advanced Comfort PROGRAMMA VAN Citroën:
Wanneer chauffeurs en passagiers instappen in de nieuwe Citroën ë-C4 X, kunnen ze rekenen op een uiterst comfortabele, stressvrije en rustgevende ervaring dankzij het Citroën Advanced Comfort-programma, een doordachte en rationele benadering om alle inzittenden een optimaal gevoel van welzijn te bieden. Het omvat alle aspecten van de rijervaring, van rijcomfort om het leven achter het stuur te vergemakkelijken, over reiscomfort om de toegang tot ruimte en opbergruimten te vergemakkelijken, tot bedieningscomfort, dat het gebruik van de technologieën en functies van het voertuig eenvoudig en intuïtief maakt, en niet te vergeten het comfort voor de geest, dat tot doel heeft een kalme en ontspannen sfeer te creëren voor iedereen.
De Advanced Comfort-zetels vervolledigen het Advanced Comfort-programma van Citroën in de nieuwe ë-C4 X. Ze zijn breed en uitnodigend, voorzien van een speciaal 15 mm versterkt schuim en bieden een unieke combinatie van visueel, posturaal en dynamisch comfort. De inzittenden zullen het gevoel hebben dat zij in een knusse leunstoel zitten, op hun plaats gehouden en geïsoleerd van het lawaai en de onregelmatigheden van de weg. Het schuim met hoge dichtheid in de kern van de zetels zorgt voor een optimaal comfort, vooral op lange trajecten, dat in de loop van de tijd behouden blijft door de gevolgen van het zetten en het verouderen van de zetels te beperken. Een maximaal posturaal comfort is belangrijk, vooral op lange trajecten. Daarom zijn de brede rugleuningen van de zetels vooraan van de New ë-C4 X en C4 X uitgerust met versterkte steun, lendenverstelling en hoogteverstelling, alsook de mogelijkheid tot elektrische verstelling
De ruime achterzetels kunnen worden verwarmd, net als de voorzetels, die bovendien zijn uitgerust met een massagefunctie, waardoor het gevoel van welzijn vertienvoudigd wordt. Op sommige uitrustingsniveaus zijn deze zetels voorzien van nieuwe soft-touch Alcantara bekleding, die de perceptie van verfijning en comfort aan boord nog versterkt.
PROGRESSIVE HYDRAULIC CUSHIONS®
Onzichtbaar voor de bestuurder en de inzittenden, maar onontbeerlijk voor een comfortabele rit, maakt het innoverende en exclusieve ophangingssysteem van Citroën gebruik van twee hydraulische aanslagen in combinatie met de schokdemper en de veer, in plaats van mechanische aanslagen.
Eenvoudig gezegd wordt één van de hydraulische aanslagen gebruikt voor de compressie, de andere voor de decompressie (of rebound), en de vering werkt in twee fasen, afhankelijk van de uitgeoefende spanning. Bij lichte compressie en decompressie regelen de veer en de demper samen de verticale bewegingen zonder de hulp van de hydraulische aanslagen. De aanwezigheid van deze hydraulische aanslagen geeft de Citroën-ingenieurs echter meer vrijheid om de ophanging aan te passen en zo het 'vliegend tapijt'-effect te creëren waar het merk bekend om staat, waardoor de auto de indruk wekt dat hij over de oneffen ondergrond glijdt.
Bij grote schokken werken de veer en de demper samen met de hydraulische compressie- en decompressiestops om de beweging geleidelijk af te remmen en schokken aan het eind van de slag te voorkomen. In tegenstelling tot een mechanische aanslag, die energie absorbeert en een deel ervan als schok weer afgeeft, absorbeert de hydraulische aanslag deze energie en voert ze af.
SLIMME OPBERGRUIMTEN IN ELKE HOEK
Om tegemoet te komen aan de verwachtingen van de klanten en de inzittenden van vandaag, heeft Citroën bijzondere aandacht besteed aan een maximale bergruimte buiten de grote kofferruimte. Tot 16 open of gesloten compartimenten kunnen een totaal opbergvolume van 39 liter toevoegen, allemaal ontworpen met het oog op praktisch en gebruiksvriendelijk dagelijks gebruik.
DE SERENITEIT VAN VOLLEDIG ELEKTRISCH IN EEN UNIEK CONCEPT
Met zijn baanbrekende design is de New ë-C4 X uniek in het mainstream compacte segment. Hij is niet alleen de enige die de elegantie van een fastback, gespierde SUV-geïnspireerde details en de finesse van een vierdeurs combineert, maar ook de enige die dit biedt met de kalmte en sereniteit van een volledig elektrische aandrijving tegen een betaalbare prijs. Waar u ook naartoe wilt en welke beperkingen u ook opgelegd worden door de emissieregelgeving, met New ë-C4 X kunt u dagelijks volledig elektrisch rijden, zonder enige uitstoot.
Of ze nu rijden of gereden worden, de bijna absolute stilte en de vloeiende beweging zullen een bron van rust zijn voor de inzittenden, dankzij het innovatieve en zachte veersysteem van Citroën, de zachte Advanced Comfort-stoelen, de afwezigheid van motorgeluid en trillingen in het ruime interieur, en de ergonomische en gebruiksvriendelijke interfaces en connected services.
ë-Comfort is het engagement van Citroën ten opzichte van zijn klanten om elektrisch rijden zonder CO2-uitstoot aan te bieden, als antwoord op hun ecologische en milieuverwachtingen. Tijdens ritten vertaalt zich dat in een totale afwezigheid van lawaai en rook, en een onmiddellijk beschikbaar koppel voor een energieke en aangename rit zonder trillingen, schokken en schakelbewegingen. Bovendien profiteren klanten van op afstand programmeerbare elektronische diensten voor meer gemoedsrust en lagere onderhoudskosten om de eigendomskosten tot een minimum te beperken.
VERMOGEN EN AUTOMOMIE
Met zijn gestroomlijnde, aerodynamische vorm en efficiënte elektrische aandrijflijn zonder emissie biedt de ë-C4 X een actieradius tot 360 km (223 mijl) in de WLTP-cyclus. Het geeft bestuurders ook toegang tot emissiearme verkeerszones in een groeiend aantal steden, die voor conventionele benzine- of dieselvoertuigen verboden terrein zijn.
Voor privéverhuurders, taxi's en commerciële chauffeursdiensten die in en rond steden rijden, is de nieuwe ë-C4 X het perfecte antwoord op hun zoektocht naar emissievrije elektrische kracht en een bruikbare actieradius, in een stijlvol, ruim en compact vierdeurs alternatief. De 100 kW elektrische aandrijving is krachtig en energiek in alle rijomstandigheden, met 136 pk en 260 Nm koppel direct beschikbaar, een acceleratie van 0 tot 100 km/u (0-62 mph) in 9,5 seconden in de Sport-modus, en een topsnelheid van 150 km/u (93 mph). De 50 kWh batterij is een Li-ion batterij met een hoog voltage (400 V).
Regeneratief remmen stelt de bestuurder in staat de batterij gedeeltelijk op te laden en de actieradius te vergroten door de vertraging van de auto te verhogen zonder het rempedaal in te trappen, waardoor energie wordt teruggewonnen die anders verloren zou gaan. Er zijn drie rijmodi beschikbaar - Eco, Normaal of Sport - die worden geactiveerd met de keuzeschakelaar op de middenconsole. Voor extra gemoedsrust heeft de accu een garantie van acht jaar of 160.000 km bij 70 procent laadcapaciteit.
GEMAKKELIJK EN GEOPTIMALISEERD OPLADEN
Het opladen van de ë-C4 X is eenvoudig en kan onderweg, bij openbare oplaadpunten of thuis gebeuren. Voor elk scenario is de oplaadtijd geoptimaliseerd:
- Bij een openbaar laadstation wordt de batterij met een 100 kW gelijkstroom snellader (modus 4) opgeladen aan de hoogste snelheid in het segment, ongeveer 10 km/min (6,2 mijl/min), waarbij 80% van de lading in 30 minuten wordt voltooid.
- Met een wallbox van 7,4 kW / 32 ampère (modus 3) duurt het opladen 7,5 uur met eenfasestroom, of slechts 5 uur met driefasestroom en de optionele 11 kW-boordlader.
- Thuis en voor occasionele behoeften kan de batterij worden opgeladen via een standaard stopcontact (modus 2).
INTUÏTIEVE INTERACTIE VOOR TOTALE GEMOEDSRUST
Er bestaat een sterke band tussen de bestuurder en zijn elektrisch voertuig. Daarom heeft Citroën de nodige interactie vereenvoudigd, zodat die in het dagelijkse leven even gemakkelijk, lonend en natuurlijk is als elke andere technologie die thuis wordt gebruikt.
Citroën zorgt ervoor dat de klanten van zijn elektrische voertuigen kunnen beschikken over duidelijke en intuïtieve bedieningsinterfaces die gemakkelijk te lezen, te begrijpen en te gebruiken zijn. De bestuurder beschikt over een speciaal display op het digitale dashboard om de batterijstatus of de actieradius te bekijken, en heeft de keuze uit drie displays: vermogensindicator (elektriciteitsmeter), energiestroom of verbruik van thermisch comfort. De laatste toont het effect van voertuigverwarming en thermisch comfort op het energieverbruik. Via een knop op de middenconsole zijn specifieke pagina's van de touchscreen-interface rechtstreeks toegankelijk voor de bedrijfsstatus van het systeem of de instellingen voor de uitgestelde acculading. Wanneer het voertuig wordt opgeladen, kan het display de resterende tijd tot een volledige lading, de teruggewonnen actieradius of het percentage van de teruggewonnen batterijlading tonen.
GEAVANCEERDE BESTUURDERSASSISTENTIETECHNOLOGIEËN
De New ë-C4 X biedt de klanten een echt compleet aanbod van de nieuwste rijassistentie- en veiligheidstechnologieën. Er zijn tot 20 geavanceerde rijhulpsystemen van Citroën beschikbaar om de rijveiligheid te verbeteren en de stress bij bestuurder en passagiers te verminderen.
Citroën heeft volgende technologieën ontwikkeld om de rijveiligheid te verbeteren:
- Active Safety Brake: remt het voertuig automatisch af bij botsingsgevaar door statische of bewegende obstakels zoals voetgangers, fietsers of voertuigen te detecteren en te analyseren, ook 's nachts.
- Collision Risk Alert en Post Collision Safety Brake: waarschuwen de bestuurder dat de auto vanaf 30 km/h (19 mph) in botsing dreigt te komen met de voorligger. De Post Collision Safety Brake wordt na een aanrijding automatisch geactiveerd om verdere beweging van het voertuig te voorkomen.
- Highway Driver Assist: Een niveau twee semi-autonome rijhulp, die Adaptive Cruise Control combineert met Stop & Go en Active Lane Departure Warning. De bestuurder kan het rijden gedeeltelijk aan het voertuig delegeren, mits de bestuurder zich op de weg blijft concentreren met de handen aan het stuur (zoals vereist door de huidige wetgeving). De bestuurder kan het handmatig besturen op elk gewenst moment hervatten.
- Adaptive Cruise Control met Stop & Go: Het systeem past zich aan de snelheid van de voorligger aan door automatisch de eerder door de bestuurder geselecteerde veilige afstand te bewaren. Indien nodig kan het systeem het voertuig ook automatisch tot stilstand brengen en opnieuw starten zonder dat de bestuurder de rem of het gaspedaal hoeft aan te raken.
- Extra beschikbaar zijn: Blind Spot Monitoring System, Active Lane Departure Warning System, Coffee Break Alert, Driver Attention Alert, Intelligent Beam Headlights, en Extended Traffic Sign Recognition and Recommendation.
Alle Citroën-technologieën die het comfort verhogen en de stress verminderen, omvatten:
- Head-up display in kleur: Essentiële rij-informatie (snelheid, navigatie, enz.) wordt in kleur geprojecteerd, in het directe gezichtsveld van de bestuurder, zodat hij zich kan concentreren op de weg voor hem.
- Achteruitrijcamera met Top Rear vision: Zodra de achteruitversnelling wordt ingeschakeld, toont een camera op het touchscreen een beeld van de achterzijde van de auto, met gekleurde markeringen die de nabijheid van eventuele obstakels markeren. Van bovenaf wordt een 180-gradenbeeld van het gebied achter de auto getoond.
- 360 Vision: Deze functie wordt automatisch geactiveerd wanneer het voertuig in de achteruitversnelling staat, of handmatig door de bestuurder, en biedt video-assistentie voor alle manoeuvres bij lage snelheid, waarbij een 360-gradenbeeld van de bovenkant van de auto en de omgeving wordt weergegeven. Het beeld wordt bijgewerkt terwijl de auto beweegt.
- Extra beschikbaar zijn: Proximity Keyless Entry and Start, Park Assist, Hill Start Assist, Static Cornering Light Function, Automatische Elektrische Parkeerrem, Zijdelingse Parkeersensoren, en Trailer Stability Control (niet beschikbaar voor ë-C4X).